Om het marktaandeel van Vereniging Eigen Huis bij de starters op de huizenmarkt te laten toenemen (Generatie Y) werd er een campagne opgezet. Deze TV en online campagne werd binnen 3 maanden gerealiseerd. Hiervoor werkte een interne projectgroep samen met een aantal externe leveranciers en partijen zoals de webbouwer Draad, het contentbureau LvB, het mediabureau, het reclamebureau, Funda en Blaauw research.

Contentmarketing leidt leads naar de juiste dienst

Er werd een responsive contentplatform gebouwd met verschillende soorten content, bestaande uit geschreven artikelen en video’s gefilmd voor de Generatie Y doelgroep. Deze content was gelinked met de drie diensten van Vereniging Eigen Huis, te weten Bouwkundige Keuring, Hypotheken en het Lidmaatschap. De content was goed vindbaar op Google en andere zoekmachines. De gemaakte content kon na de campagne worden “hergebruikt” voor de in ontwikkeling zijnde website van Vereniging Eigen Huis.

Online campagne en online dashboard

De online campagne werd aangejaagd door SEA en via bannering op Funda. Daarnaast was er een online dashboard waarin de voortgang van de campagne kon worden gemonitord.

TV commercial op specifieke zenders

Voor deze “Huizenkoperscampagne” werd een TV commercial gemaakt, zie onderstaande video. Deze werd getest onder de potentiële doelgroep. Hierdoor werd deze enigszins aangepast voordat deze werd getoond op televisie. De TV commercial was te zien op specifieke TV zenders voor deze doelgroep.

Resultaten van contentmarketing

In de eerste maand kwamen er meer dan 100.000 bezoekers op het contentplatform. De koppeling tussen contentmarketing en verkoop van diensten werd aangetoond en werd vervolgens ook gebruikt in de nieuwe website. Daarnaast was er veel relevante content ontwikkeld voor de nieuwe website van Vereniging Eigen Huis.

Michiel Poortman van POORTMAN MARKETING was in de rol van Senior marketeer onder andere verantwoordelijk voor bovenstaande succesvolle campagne.

Quote:
“Michiel kun je goed inzetten in vastgelopen projecten om complexe zaken simpel te maken”
– Annemieke Stiemer Teamleider merk & communicatie bij Vereniging Eigen Huis.