Door gebruik te maken van de website, accepteer je gebruik van onze cookies.

Content marketing helpt Vereniging aan nieuwe klanten

Door middel van content marketing wilde Vereniging Eigen Huis het marktaandeel bij de starters op de huizenmarkt laten toenemen (Generatie Y). Hiervoor is in het laatste kwartaal van 2015 een online content platform opgezet. Daarnaast is een TV en online campagne binnen 3 maanden gerealiseerd. Hiervoor werkte een interne projectgroep samen met een aantal externe leveranciers en partijen. Dit waren de webbouwer Draad, het content bureau LvB, het mediabureau, het reclamebureau, Funda en Blaauw research.

Content marketing leidt leads naar de juiste dienst

Er is een responsive content platform gebouwd met verschillende soorten content.  Dit bestond uit artikelen en video’s gefilmd voor de Generatie Y doelgroep. Deze content was gelinked met de drie diensten van Vereniging Eigen Huis. Dit zijn de Bouwkundige Keuring, Hypotheken en het lidmaatschap van Vereniging Eigen Huis. De content was goed vindbaar op Google en andere zoekmachines. De gemaakte content is na de campagne “hergebruikt” voor de in ontwikkeling zijnde nieuwe website van Vereniging Eigen Huis.

Online campagne en online dashboard

De online campagne is aangejaagd door SEA en via bannering op Funda. Hiervoor is  een online dashboard gemaakt waarin de voortgang van de campagne is gemonitord.

TV commercial op specifieke zenders

Voor deze “Huizenkoperscampagne” is een TV commercial gemaakt. Deze commercial is eerst getest onder de potentiële doelgroep. Omdat de commercial niet helemaal duidelijk was is die aangepast voordat deze werd getoond op televisie. De TV commercial was te zien op specifieke TV zenders voor deze doelgroep, zie onderstaande video.

Resultaten van content marketing

In de eerste maanden kwamen er meer dan 100.000 bezoekers op het content platform. Voor het platform is toen veel content ontwikkeld die ook bruikbaar was voor de nieuwe website van Vereniging Eigen Huis. Toen is ook de koppeling tussen content marketing en verkoop van diensten aangetoond en vervolgens gebruikt in de nieuwe website.

Werkzaamheden

Michiel Poortman van POORTMAN MARKETING was in de rol van Senior marketeer onder andere verantwoordelijk voor bovenstaande succesvolle campagne.

Quote:
“Michiel kun je goed inzetten in vastgelopen projecten om complexe zaken simpel te maken”
– Annemieke Stiemer Teamleider merk & communicatie bij Vereniging Eigen Huis.

 

3 / 9
WordPress Theme built by Shufflehound. Copyright 2020 - Poortman Marketing